Telefon
798 016 900
5 Oryginalnych form Contentu, które możemy zastosować w content marketingu
Content Marketing

29

lip

5 Oryginalnych form Contentu, które możemy zastosować w content marketingu

Content marketing jest jedną z popularniejszych metod promowania się w internecie. Obecnie wiele marek stawia właśnie na publikowanie wartościowych treści i przyciąganie odbiorców właśnie w taki wysokojakościowy sposób. Mówiąc o content marketingu, często jednak zapominamy o formie w jakiej ta treść pojawia się w internecie i przeważnie wybieramy tradycyjne teksty. Istnieje jednak wiele innych ciekawszych form contentu z których możemy skorzystać. Publikując je możemy zaciekawić odbiorców jeszcze bardziej, a treść przekażemy w oryginalnej i interesującej formie. Poniżej 5 propozycji ciekawych form contentu.

Vlog i kanał na YT

Pierwszą ciekawą formą contentu, jaką możemy zaoferować swoim odbiorcom poza tekstową, jest treść video. Obecnie istnieje wiele różnych rodzajów tej formy contentu. Mogą być to zwykłe filmiki, video poradniki czy vlogi. Forma taka z pewnością jest niezwykle atrakcyjna i bardzo popularna wśród użytkowników. Pozwala przekazywać informacje w bardzo ciekawy i efektowny sposób. Dzięki nagraniom video możemy również prezentować różne treści i robić to w nieskrępowany sposób. Prowadzenie kanału na YouTube jest obecnie najlepszym sposobem na zaprezentowanie treści.

W taki sposób możemy prowadzić kanał marki i proponować go swoim odbiorcom lub wręcz przeciwnie, pozyskiwać z tego źródła nowych klientów. Proces składania video nie jest najłatwiejszy i bardziej czasochłonny niż stworzenie testu, ale dzięki takiej formie contentu możemy promować swoją markę jako profesjonalna marka i przedstawić odbiorcom treści w sposób elastyczny. Tworzenie takich treści tematycznych możemy również zlecić agencjom marketingowym, które specjalizują się w tego typu contencie i oferują usługi na wysokim poziomie.

Poradniki, tutoriale i case study

Kolejną formą treści, dzięki której możemy promować się poprzez content marketing, są treści poradnikowe. Mogą mieć one różne formy, choć najczęściej przybierają formę klasyczną — pisaną. Poradniki są bardzo ciekawą treścią dla odbiorców, gdyż dostarczają im konkretnych profitów i korzyści. Poradniki są też jedna z najbardziej przyciągających form contentu, gdyż wiele osób często szuka informacji na temat wykonywania danej czynności. W tym stylu tworzyć możemy zwykle poradniki, tutoriale czy bardziej zaawansowane case study.

To właśnie na szczególną uwagę zasługuje studium przypadku. Jest to dokładne i szczegółowe omówienie danego zagadnienia np. problemu i przedstawienie wszystkich kroków do jego rozwiązania. Odbiorcy bardzo chętnie korzystają z takiej formy treści, gdyż jest to praktyczny przykład danego zdarzenia. Tworząc taką formę treści, możemy do rozwiązywania problemu używać naszych markowych elementów lub przedstawiać przykład na naszych markowych produktach.

Wirtualny spacer 360 stopni, filmiki 360 i zdjęcia 360

Kolejną i jeszcze bardziej zaawansowaną formą contentu, którą możemy publikować w sieci, są materiały interaktywne. Zaliczyć do nich możemy wirtualny spacer 360 stopni, zdjęcia 360 stopni oraz video 360. Content w takiej formie jest używany bardzo rzadko. Dzieje się tak z uwagi na zaawansowanie techniczne, z jakim należy się zmierzyć przy tworzeniu takich materiałów. Jeśli jednak zdecydujemy się stworzyć element w tej formie, z pewnością zyskamy wielu odbiorców, gdyż jest on interesujący i niecodzienny.

Wirtualny spacer na wizytówce Google to spacer w stylu Google Street View. Spacer taki daje możliwość przemierzania danego miejsca, rozglądania się w 360 stopniach oraz przechodzenia do kolejnych punktów. Zwirtualizować możemy każde wnętrze czy teren, a spacer taki wykonują fotografowie w cenie ok. kilkuset złotych za 100 m2. Jest to dobra opcja, jeśli chcemy pokazać użytkownikom dane miejsce, ciekawe lokalizacje czy inne rzeczy w taki sposób, aby samodzielnie mogli poruszać się po danym terenie.

Na podobnej zasadzie działają zdjęcia 360 stopni. Są one jednak dostępne z jednego miejsca w jednej lokalizacji i umożliwiają tylko rozglądanie się po takim miejscu. W porównaniu do tradycyjnych zdjęć, zdjecia interaktywne dające możliwość rozglądania się we wszystkie strony to bardzo ciekawa opcja, którą możemy zaproponować naszym odbiorcom np. na Facebooku. Jeśli prowadzimy kanał na YT, możemy wgrać na niego filmy 360 stopni. Są to standardowe filmiki, w których trakcie widz może rozglądać się na boki lub w dowolnym kierunku i zdecydować, z jakiej perspektywy obejrzy dane nagranie. Taki rodzaj contentu jest niezwykle nowoczesny i z pewnością pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, jeśli jest ona bardzo silna.

Transmisja na żywo, czyli Webinaria i Relacje Live

Jeśli chcemy postawić na kolejny oryginalny sposób przekazywania treści, może być to reakcja na żywo. Obecne streamy popularne są wśród graczy czy youtuberów. Coraz częściej możemy zauważyć je np. wśród specjalistów czy dużych marek z konkretnych branż. Relacje na żywo są bardzo ciekawe dla odbiorców. Wiele osób tylko z tego powodu zacznie gadać naszą transmisję i dowie się o naszej marce.

Transmisje live mogą mieć różne formy, mogą mieć formę np. webinarium, czyli spotkania, podczas którego przekazywana jest pewna wiedza. W ten sposób możemy również pokazywać naszą firmę lub produkty odbiorcom, aby mogli się z nimi zapoznać. Przeprowadzenie webinarium możliwe jest np. dzięki kamerze wbudowanej w laptop bezkosztowo. Jeśli posiadamy jednak budżet na ten cel, możemy zorganizować profesjonalne studio i zaprosić gości. Webinarium możemy nagrywać oraz opublikować nagranie jako video.

E-booki i audiobooki

Ostatnim w naszym zestawieniu typem oryginalnego contentu są e-booki i audiobooki. Do książek w elektronicznej wersji przyzwyczajamy się wraz z rozwojem internetu Jako marka możemy publikować właśnie takie treści, przekazując odbiorcom np. porady lub inne tematy. Stworzenie takiej elektronicznej książki jest obecnie bardzo proste. Tworząc ją raz, pozostanie ona w internecie na bardzo długo i będzie reklamowała naszą markę przez wiele lat. Ciekawą formą contentu są też audiobooki, które są chętnie odsłuchiwane. Tak jak w innych przypadkach treści możemy stworzyć samodzielnie lub zlecić.